A Natural Taste from Branch to Table
×
Five Championships in One Place Five Championships in One Place

Five Championships in One Place

Marmarabirlik, TİM'in 2016 yılı verilerine göre zeytin ve zeytinyağı sektöründe 5. kez ihracat şampiyonu oldu. Başkan Asa, Zeytin ve Zeytinyağı İhracat Birinciliği Ödülü'nü Başbakan Yardımcısı Şimşek ve Ekonomi Bakanı Zeybekci'den aldı.

Dünyanın en büyük sofralık siyah zeytin üreticisi Marmarabirlik, Türkiye İhracatçılar Meclisi’nin (TİM) 2016 yılı ihracat şampiyonları listesinde zeytin ve zeytinyağı sektöründe 5. kez şampiyon oldu. İhracat şampiyonlarına ödülleri, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın katılımıyla gerçekleşen TİM 24. Olağan Genel Kurulu ve 2016 İhracat Şampiyonları Ödül Töreni'nde verildi. Marmarabirlik Yönetim Kurulu Başkanı Hidamet Asa, “Zeytin ve Zeytinyağı İhracat Birinciliği Ödülü”nü, Başbakan Yardımcısı Mehmet Şimşek ve Ekonomi Bakanı Nihat Zeybekci’den aldı.

Başkan Asa, zeytin ve zeytinyağı sektöründe bir kez daha ihracat şampiyonu olmaktan büyük gurur duyduklarını belirterek, "Bu ödülü 8 kooperatifimiz ve 32 bin ortağımız adına aldık. Marmarabirlik'in 5. kez şampiyon olması, bizler için önemli bir motivasyon kaynağı olmuştur. Marmarabirlik, bugün itibariyle yurt dışında doğrudan 53 ülkeye ihracat yapan, Türkiye’nin sofralık siyah zeytin ihracatının yüzde 25’ini gerçekleştiren büyük bir firma haline gelmiştir. Bu başarının altında birlik beraberlik ve ekip çalışması yatmaktadır. Ödülün alınmasında emeği geçen başta Birlik Yönetim Kurulumuz olmak üzere, kooperatiflerimiz, çalışanlarımız ve ortaklarımıza teşekkürlerimi sunuyorum" dedi.

HEDEFİMİZ DÜNYA MARKASI OLMAK

Marmarabirlik'in ihracatını planlı değişim ve dönüşüm çalışmalarıyla her geçen gün daha iyi noktalara taşıdıklarını kaydeden Asa, "2016 yılı itibariyle ihracatımız 6 bin 190 tonlara ulaşmıştır. Önümüzdeki yıllarda hedefimiz, ihracatımızı 30 milyon dolara taşıyarak, ülkemize döviz girdisi sağlamak ve Marmarabirlik'i dünya markası haline getirmektir" ifadelerini kullandı.

Marmarabirlik'in ihracat hedeflerine ulaşmak için yeni pazar hedefleri belirlediklerini vurgulayan Asa, 2017 yılında Ortadoğu ve Arap Yarımadasında önemli işbirlikleri yapmayı planladıklarını, Hindistan pazarıyla da yakından ilgilendiklerini kaydetti.

TURQUALITY BELGESİ İSTİYORUZ

Asa, Ekonomi Bakanlığı'nca yürütülen Turquality Programı ile Türk markalarının global pazarda imajını güçlendirdiğine işaret ederek, Marmarabirlik'in de Turquality kapsamına alınması gerektiğini belirtti. Bakanlık'a konuyla ilgili başvuruda bulunduklarını anlatan Asa, şöyle devam etti:

"Turquality Programı hazırlanırken sektördeki rakiplerimiz destek kapsamına alınmış ancak kooperatifler ve birlikler bunun dışında bırakılmıştır. Bu destekten Marmarabirlik de faydalanırsa üretici kazanır; üretici kazanırsa ülke kazanır. Turquality desteği, Marmarabirlik markasının değerine değer katacak; bu toprağın mahsulü, yine bu topraklara daha fazla kazanç olarak dönecektir."